De 4 bouwstenen van een huisstijl

Om de stijl van je bedrijf te bepalen, heb je enkele bouwstenen nodig die je huisstijl (gaan) kenmerken. Met deze 4 pijlers kun je de basis leggen voor je visuele communicatie en toepassen in je huisstijldragers.

De 4 bouwstenen:

  1. Logo: welk beeldmerk past bij jouw verhaal?
  2. Kleur: welke kleuren spreken de doelgroep aan?
  3. Typografie: schreefloos lettertype – om bijvoorbeeld kracht uit te stralen – of een (romantische) sfeer creëren met een italic font (cursief) met schreef (een schreef zijn die kleine dwarsstukjes aan een letter)?
  4. Beeld: fotografie of illustraties. Welke sfeer wil je uitdragen?

Door deze punten goed toe te passen, wordt de uitstraling van je bedrijf makkelijker herkenbaar. En wordt je als bedrijf veel serieuzer genomen dan wanneer je dit niet consequent doorvoert.

Ook versterk je juist de boodschap van je product en/of dienst doordat je verhaal versterkt wordt door kleur, beeld en sfeer. Dit is zowel belangrijk voor intern gebruik als voor extern gebruik.