Wat is visuele identiteit?

Kortweg: alles wat zichtbaar is, is een uiting van visuele identiteit van een organisatie. Het is meer dan een logo en een huisstijl. Het doel is om een positief beeld van de organisatie te creëren bij verschillende publieksgroepen. Identiteit is niet statisch maar flexibel. Deze moet zich kunnen aanpassen en kunnen in inspelen op de […]

Welke kleurcode heb je waar voor nodig?

RGB waarden           : beeldschermtoepassingen PMS nummers         : drukkleuren CMYK                         : fullcolour drukwerk (Cyaan-Magenta-Yellow-blacK) RAL-waarde              : kleurnummers voor verf

De 4 bouwstenen van een huisstijl

Om de stijl van je bedrijf te bepalen, heb je enkele bouwstenen nodig die je huisstijl (gaan) kenmerken. Met deze 4 pijlers kun je de basis leggen voor je visuele communicatie en toepassen in je huisstijldragers. De 4 bouwstenen: Logo: welk beeldmerk past bij jouw verhaal? Kleur: welke kleuren spreken de doelgroep aan? Typografie: schreefloos […]