Het inzetten van Social media

De meesten kennen het wel of hanteren het:
Twitter, Facebook, Linkedin of andere kanalen om jezelf en je bedrijf zichtbaar te maken.

Zet jij social media in voor je bedrijf? Hoe doe je dat dan? Helaas zie ik dat velen ooit wel een account aanmaakten op één van deze kanalen. Maar na maximaal 10 berichtjes is het vaak weer doodgebloed. Jammer, want je kan er wel degelijk je voordeel mee doen.

Bedenk éérst wat je wilt bereiken met social media. Wil je naamsbekendheid creëren? Je product aan de man brengen? Wat je ook doet, je moet wél actief zijn en je social media onderhouden. Daarnaast geldt de gouden regel dat je niet alleen moet zenden, maar juist ook andere mensen wilt helpen of feedback geven. Alleen dan geef je toegevoegde waarde en ben je interessant.

Hoe zet je Social media in? Een aantal tips:

  • hoe zet je social media in?Je bedrijf onder de aandacht brengen
    Wie ben je?
    Wat doe je?
    Wat zijn de producten die je in huis hebt?
    En hoe onderscheid je je van de rest?
    Zijn er leuke anekdotes over het bedrijf/product?
  • Je product of dienst promoten
    Een actie of korting promoten van je product(en) of dienst(en)?
    Geef je workshops, deel dan de data.
    Zijn er handige tips om je product te gebruiken?
    Is er een handleiding om het product te gebruiken?
  • Kennis delen
    Wat zijn de trends?
    Deel informatie die belangrijk is voor jouw doelgroep.
  • Je doelgroep bereiken
    Mensen volgen die je interessant vindt.
    Feedback geven op hun probleemstelling of juist complimenteren.

En oh ja, geef anderen soms eens een complimentje!
Dus zorg ervoor dat jij een positief gevoel uitstraalt.